Tot i que avancem en el nostre camí pels mitjans de comunicació no puc deixar de tornar a la televisió per fer una referència al tractament que han tingut els darrers atemptats a Brussel•les. No s’han estalviat imatges crues i detallades que aporten ben poc a la informació en sí mateixa. S’han utilitzat imatges de qualitat ínfima si podien aportar una dosi extra de sensacionalisme. Si hi havia poques imatges es repetien en un bucle sense fi. Per acabar-ho d’adobar una televisió tancava el seu programa especial amb el següent anunci: “Les dejamos con las mejores imágenes, de lo que ha acontecido hoy en Bruselas. Los mejores momentos de los atentados en el aeropuerto y el metro de la ciudad belga”.
Entenc que el directe i els hàbits informatius a vegades juguen males passades i que una frase dita en un context o un altre es pot interpretar de manera ben diferent. De fet, tan seria que es digués “las mejores imágenes” com “las imágenes más impactantes”, en els dos casos es busca mantenir l’interès de l’audiència mitjançant el sensacionalisme, però les formes no s’haurien de perdre mai.
En la mateixa línia, una fotografia que ha estat vista de manera massiva en la que apareix una dona ensangonada, amb la roba estripada, sense sabates i la mirada perduda… la fotògrafa diu que professionalment tenia l’obligació de fer aquella fotografia i quan li retreuen la cruesa i la seguretat que no hi ha permís de divulgació de la dona retratada diu que eren en un espai públic i que imatges més dures han guanyat premis….
Tot plegat massa comercial i oportunista…clar que…ara penso… No serà oportunista també aquesta entrada en el meu blog?

Anuncis